ثبت نام کنکور سراسری

مراحل ثبت‌نام کنکور سراسری

 

 

ثبت‌نام کنکور سراسری 1400 همچون سال‌های گذشته به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش صورت می‌گیرد. متقاضیان شرکت در این آزمون می‌بایست در زمان ثبت نام کنکور به نشانی  sanjesh.org  نسبت به پرداخت هزینه و تکمیل فرم ثبت‌نام اقدام نمایند.

داوطلبان کنکور سراسری قبل از هرچیزی باید مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری را که در دفترچه ثبت نام این آزمون درج شده آماده کنند. از جمله این مدارک می‌توان به اطلاعات فردی و تحصیلی، کد نظام وظیفه برای آقایان، سهمیه، دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش‌دانشگاهی، دریافت کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم اشاره کرد.

 

 

 

مراحل ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰ به طور خلاصه:

1- ورود به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org
2- دانلود و مطالعه دفترچه ثبت نام کنکور 1400
3- آماده نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت‌نام
4-  پرداخت هزینه ثبت‌نام آزمون سراسری ۱۴۰۰ و دریافت سریال ثبت‌نام
5- تکمیل فرم اینترنتی ثبت‌نام
6- دریافت یک نسخه از فرم ثبت‌نام

دسترسی به لینک ثبت‌نام کنکور سراسری، از چند طریق امکان پذیر است:

1-کلیک بر روی گزینه سراسری از روی ستون‌های رنگی سمت راست

2- انتخاب گزینه ثبت نام کنکور سراسری از قسمت سراسری نوشته شده در صفحه اصلی سایت سنجش

در مرحله‌ی اول داوطلبان بعد از ورود به صفحه ثبت‌نام کنکور سراسری می‌بایست نوع نظام آموزشی، سریال ثبت‌نام و کد امنیتی را وارد نموده و روی گزینه تایید کلیک نمایند.

کلیه‌ی داوطلبان بعد از وارد کردن سریال ثبت‌نام، وارد مرحله بارگذاری عکس می‌شوند و نسبت به آپلود عکس خود روی سیستم اقدام می‌کنند.

در مرحله آخر، داوطلبان می‌بایست فرم ثبت نام کنکور سراسری را بر اساس اطلاعات شناسنامه‌ای و تحصیلی خود تکمیل کرده در نهایت روی گزینه تایید کلیک نمایند تا شماره پرونده و کد رهگیری خود را دریافت کنند.