ضرایب دروس و زیرگروه ها در کنکور

ضرایب دروس و زیرگروه‌ها در کنکور سراسری ۱۴۰۰

سازمان سنجش برای داوطلبان کنکور سراسری، ضرایب دروس عمومی و ضرایب اختصاصی را در هر زیرگروه ارائه داده است تا به این طریق متقاضیان از اهمیت هر درس مطابق با رشته‌ی مورد علاقه خود مطلع شوند.

اطلاع از میزان ضرایب دروس مختلف از چه نظر دارای اهمیت است؟

اطلاع از شناخت این ضرایب می‌تواند به داوطلبان در برنامه‌ریزی درسی برای اختصاص زمان مناسب برای مطالعه کمک‌کننده باشد. داوطلبان ابتدا باید زیرگروه رشته مورد علاقه خود را پیدا کنند و برای قبولی در دامنه آن رشته، براساس اهمیت دروس همان زیرگروه برنامه‌ریزی کنند.

زیرگروه‌های رشته‌های دانشگاهی

و رشته‌های دانشگاهی در هر یک از گروه‌های تحصیلی «ریاضی-فیزیک»، «علوم تجربی» و «علوم انسانی» به چند زیرگروه تقسیم‌بندی می‌شوند. همه ما می‌دانیم که برای دانشجوی رشته پزشکی دانستن مطالب مرتبط با درس زمین‌شناسی خیلی اهمیت ندارد؛ در حالیکه برای یک دانشجوی رشته داروسازی، تسلط به مطالب زمین‌شناسی از اهمیت به سزائی برخوردار است. بنابراین اگر کسی قصد دارد در رشته داروسازی در دانشگاه ادامه تحصیل بدهد، باید در درس زمین شناسی در کنکور درصد و تراز قابل قبولی را کسب کرده باشد. لذا اطلاع از ضرایب دروس می‌تواند در برنامه‌ریزی درسی و تعیین اولویت‌ها کمک شایانی به داوطلب نماید.

 ضرایب دروس عمومی 5 گروه آزمایشی کنکور سراسری

ضرایب کنکور سراسری تجربی

ضرایب کنکور سراسری ریاضی

ضرایب کنکور سراسری انسانی

ضرایب کنکور سراسری هنر

ضرایب کنکور سراسری زبان