توی مصاحبه دانشگاه علوم قضایی چه چیزهایی از ما می پرسند؟

 

توی مصاحبه دانشگاه علوم قضایی چه چیزهایی از ما می پرسند؟

1. اگه داری این متن و میخونی رو میبینی احتمالا عزمت رو جزم کردی شانست رو برای بورسیه دانشگاه علوم قضایی امتحان کنی. بنابراین در صورت قبولی قراره اولین مصاحبه جدی زندگیت رو تجربه کنی. همه ما از پدیده هایی که برامون تازه هستن ترس و وحشت داریم و مصاحبه هم یکی از اون هاست. پیشنهاد میکنم قبل خوندن این متن، برید و یه نگاه به مقاله هنر مصاحبه بندازید.
توی این قسمت میخوایم راجب مصاحبه دانشگاه علوم قضایی صحبت کنیم. نگران نباشید با خوندن این متن بهتون قول میدم اکثر سئوالا براتون تکراری باشه اما اگه میخواید خیالتون راحت بشه و چیزی از دستتون در نره، پیشنهاد میکنم با مشاوران و متخصصان مصاحبه موسسه تماس بگیرید.

سئوالات مصاحبه دانشگاه علوم قضایی به سه بخش تقسیم میشه:

1- عقیدتی سیاسی: توی این بخش سئوالات مذهبی و سیاسی از شما پرسیده میشه. پیشنهاد میکنم آیت الکرسی و چند سوره از قرآن کریم رو حفظ باشید. روی احکام نمازهای واجب مانند نمازهای یومیه و آیات و میت مسلط باشید و بتونید اونها رو کامل بخونید.
در بخش سیاسی در مورد سیاست های ولی فقیه از شما سئوال میشه. بعد از اون در مورد شرکت شما در نماز جمعه، تظاهرات روز قدس و امام جماعت مسجد شما سئوالاتی رو میپرسن. یادتون باشه بچه ها هیچ وقت توی مصاحبه دروغ نگید و غلو نکنید چون مصاحبه کننده متوجه میشه و شما رو با سئوالاتش بمبارون میکنه و وقتی مچتون رو بگیره که دارید دروغ میگید کارتون توی مصاحبه قطعا به پایان رسیده و شما رد شدید. یکی دیگه از سئوالات مهمی که مطرح میشه، سئوال در مورد شهدای کربلا و یاران پیامبر و جنگ های پیامبر هم ازتون پرسیده میشه و باید بلد باشید.
2- قابلیت قضایی: در این قسمت از شما، در مورد قابلیت‌های قضایی سئوال پرسیده میشود. همچنین در مورد وظایف شورای نگهبان، مجلس شورای اسلامی، نظام حقوقی سئوالاتی پرسیده میشود. توصیه میشود رساله امام خمینی رو مطالعه بفرمایید.
3- روانشناسی و اطلاعات عمومی: این قسمت سئوالاتش خیلی وسیع هست. از جغرافیا و پایتخت کشورها تا تاریخ ایران معاصر از شما سئوال پرسیده میشود. توی این قسمت نگران نباشید هدف از این قسمت سنجیدن قوه تحلیل شما و برخورد شما با سئوالاتی هست که جواب اون ها رو نمیدونید. پس آروم باشید و اعتماد به نفستون رو حفظ کنید.
4- بهتون پیشنهاد میکنیم این حدیث رو حفظ باشید چون مثل اینکه استادهای دانشگاه شما خیلی بهش استناد میکنن:
از امام صادق علیه السلام نقل شده که:”القُضاهُ أربَعهٌ ، ثلاثهٌ فی النارِ و واحِدٌ فی الجَنّهِ : رجُلٌ قَضى بجَورٍ وهُو یَعلَمُ فهُو فی النارِ ، ورَجُلٌ قَضى بجَورٍ وهو لا یَعلَمُ فهُو فی النارِ ، ورجلٌ قَضى بالحَقِّ وهُو لا یَعلَمُ فهُو فی النارِ ، ورجُلٌ قَضى بالحَقِّ وهو یَعلَمُ فهُو فی الجَنّهِ.” قضات چهار گروه اند : سه گروه در آتشند و یک گروه در بهشت .مردى که دانسته حکم به ناحقّ صادر کند ، این قاضى در آتش است . مردى که ندانسته (و بى ‏اطلاع از احکام و قوانین) حکم ناحقّ دهد ، این نیز در آتش است . مردى که ندانسته حکم درست و حقّ صادر کند ، این هم در آتش است و مردى که دانسته حکم حقّ و درست را صادر کند ، این قاضى در بهشت است.