تغذیه شب قبل از کنکور

شب قبل کنکور چه چیزی باید بخوریم؟

 همه ما در شب‌ قبل از کنکور استرس زیادی داریم پس باید بتوانیم با کنترل کردن آن از استرس خود بکاهیم و با آرامش خاطر در امتحان حاضر شویم. یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که روز کنکور اهمیت زیادی دارد غذایی است که ما شب قبل کنکور خورده‌ایم؛ زیرا این مواد غذایی منجر به تقویت مغز، سالم نگه داشتن بدن و بهبود عملکرد حافظه می‌شوند. در اینجا به معرفی برخی از مواد غذایی که سبب تقویت ذهن می‌شود و حال داوطلبان را خوب می‌کند، می‌پردازیم.

آجیل‌ها

در آجیل مقدار زیادی مواد مقوی و معدنی به کار رفته است و به همین دلیل اکثر پزشکان تغذیه و مشاوران تحصیلی به کنکوری‌ها توصیه می‌کنند که حتماً شب قبل و صبح روز کنکور آجیل را در وعده غذایی خود قرار دهند.

میوه‌های تازه نیز سوخت دیگری برای فعالیت مغزی هستند و می‌توانید در برنامه غذایی خود آن‌ها را بگنجانید. مثلاً میوه‌هایی چون طالبی، هویج خام و کلم بروکلی از خاصیت بالایی برای افزایش انرژی برخوردار می‌باشند.

سیب

همانطور که می‌دانید سیب از مواد مقوی و پروتئین‌های بسیاری تشکیل شده است و می‌تواند شما را در روز کنکور شاداب نگه دارد؛ لذا بهتر است که داوطلبان شب قبل از امتحان یک سیب بخورند.

ماهی

اغلب پزشکان تغذیه توصیه می‌کنند که شب قبل از امتحان ماهی بخورید، این ماده غذایی امگا ۳ و اسید‌های چرب مفیدی دارد که می‌تواند تقویت مغز شما را به دنبال داشته باشد.

بنابراین داوطلبان کنکور سراسری توجه داشته باشند که بهتر است شام قبل از کنکور سبک باشد. شما می‌توانید از مرغ و گوشت کبابی استفاده کنید. علت اینکه می‌گوییم در شب آزمون غذای سنگین نخورید، این است که خوردن غذای سنگین باعث می‌شود حجم زیادی از خون برای هضم سریع غذا در دستگاه گوارش وارد شود. همین موضوع باعث می‌شود که به مغز خون کمتری برسد و عملکرد آن را کاهش دهد.

توصیه آخر

برای کاهش استرس، دانش‌آموزان می‌توانند از سبزیجاتی چون ریحان، نعناع و کاهو به همراه سیب استفاده کنند.