تغذیه در دوران کنکور

تغذیه در دوران کنکور باید چگونه باشد؟

همان طور که می دانید تغذیه می تواند بر تقویت حافظه کنکوری ها بسیار مفید باشد؛ بنابراین پیروی از یک الگوی صحیح تغذیه ای بر بهبود عملکرد تمام ارگان های بدن تاثیر بسزایی دارد. لذا نه تنها باید به فکر تقویت حافظه باشید بلکه باید با نزدیک شدن به کنکور روش های کاهش استرس از طریق تغذیه را نیز شناسایی کنید. بنابراین در این مقاله می خواهیم اشاره ای به تغذیه دوران کنکور داشته باشیم.

برخی از افراد بر این باور هستند که استفاده از مکمل ها می تواند تاثیر بیشتری از مواد غذایی گوناگون داشته باشد، اما اینطور نیست. بیشتر این مکمل ها نه تنها سودی ندارند بلکه در برخی موارد مواد نگهدارنده به کار رفته در آن ها می تواند اثرات غیرمستقیم در فرایند یادگیری و تمرکز فرد نیز داشته باشد.

در این دوره بهتر است وعده های غذایی خود را افزایش دهید. مثلا به جای 3 وعده، 5 وعده غذا بخورید. افزایش وعده های غذایی در طول روز سبب کاهش کلسترول خون و همچنین متعادل نگه داشتن قند خون افراد خواهد شد. مصرف آب را از یاد نبرید زیرا مصرف آب سبب کاهش خستگی و افسردگی در افراد خواهد شد. همچنین خوراکی هایی حاوی مواد معدنی همچون آهن، کلسیم، منیزیم نقش اساسی در توان یادگیری دارند.

اهمیت داشتن برنامه‌ی تغذیه‌ای سالم برای کنکور

داشتن تغذیه‌ی مناسب در دوران کنکور نیز اهمیت بسیار بالایی دارد. داوطلبان در این سال باید در طول روز بیشتر ساعات خود را به یادگیری و آموزش مطالب درسی بپردازند تا بتوانند موفق شوند. لازم به ذکر است که داشتن یک برنامه تغذیه‌ای مناسب می تواند از کسالت، بیماری و خواب آلودگی جلوگیری کند.

صبحانه از یادتان نرود!

در ایام امتحانات، مصرف صبحانه بسیار ضرورت دارد. طبق تحقیقات صورت گرفته شده، در صورت نخوردن این وعده غذایی مهم میزان تمرکز ذهنی ممکن است کاهش یابد. از دیگر خوراکی های مهمی که کنکوری ها باید مصرف کنند، شیر ، خرما و عسل می باشد. مصرف عسل و خرما همراه با شیر علاوه بر انرژی رساندن به کاهش استرس و اضطراب نیز کمک خواهد کرد. آب هویج را هم می توان به عنوان یک میان وعده مفید که سبب افزایش تمرکز می شود در نظر گرفت.

ماهی

برخی از انواع ماهی ها در بهبود حافظه و فعالیت‌های فکری شما موثر هستند. کنکوری‌ها باید مصرف ماهی را در برنامه غذایی خود به خصوص هفته های پایانی باقی مانده تا کنکور بگنجانند.

در طول روز آب بنوشید!

معمولا! دانش آموزان هنگام مطالعه، کمتر آب مصرف می کنند که این ممکن است موجب خشکی پوست شود و در واکنش های بیوشیمیایی داخلی بدن ناسازگاری ایجاد می شود.

در پایان امیدوارم نکات ذکر شده راهی مفید برای شما باشد و با یک برنامه مناسب بتوانید خود را از استرس دور کنید.