تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی ارتش

تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی ارتش

دانشگاه علوم پزشکی ارتش، واقع در خیابان فاطمی تهران در سال 1371 تاسیس شده است. این دانشگاه هرساله در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری، علوم آزمایشگاهی، فناوری اطلاعات سلامت، تکنولوژی پرتوشناسی (رادیولوژی)، اتاق عمل و هوشبری به صورت نیه متمرکز دانشجو جذب میکنه. تا سال پیش این دانشگاه به غیر از رشته پرستاری، فقط دانشجوی مرد جذب میکرده و امسال هم به نظر میرسه این روال ادامه داشته باشه. در ضمن کلاس‌های رشته داروسازی، داخل دانشگاه بقیه الله برگزار میشه ولی خوابگاه‌ها داخل خود دانشگاه‌های ارتش هست. قبولی توی این دانشگاه شرایط و امتیازات خاص خودش رو داره که توی این مقاله کامل براتون توضیح میدیم.

شما از وقتی وارد دانشگاه ارتش میشید، استخدام ارتش هستید، مگه اینکه کد محل سپاه و نیروی انتظامی رو تیک زده باشید که در اونصورت بعد از اتمام تحصیل، در اون نیرو به تحصیل مشغول میشید. به کد رشته ها دقت کنید. چون هر رشته، سه تا کد متفاوت داره که برای سه نیروی ارتش، سپاه و نیروی انتظامی هست. مخارج خوابگاه، غذا و … همه رایگان هست و هر ماهیانه مبلغی به عنوان کمک هزینه تحصیلی هم به داوطلبین داده میشه.

افرادی که پزشکی، دندونپزشکی و داروسازی خوندن، بعد اتمام تحصیل میشن ستوان یکم. کارشناسی های پیراپزشکی میشن ستوان دوم و کاردانی ها هم میشن ستوان سوم.

ادامه تحصیل در دانشگاه ارتش شرایط خاص خودش رو داره و با توجه به نیاز سازمان و موافقت کارگزینی این امکان برای شما فراهم هست. بنابراین اگر ادامه تحصیل تا آخرین مقاطع خیلی براتون مهمه با احتیاط این دانشگاه رو انتخاب کنید. محل خدمت شما هم بر اساس معدل شما و نیاز سازمان تعیین میشه. اکثر افراد چند سال رو باید در شرایط سخت (گرم و سرد) خدمت کنن. همچنین برای اکثر افراد جابه‌جایی در حین خدمت امر طبیعی هست که ممکنه شما رو اذیت کنه.

برای قبولی در مصاحبه به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

چند تا نکته هست که باید در مورد شرایط قبولی توی مصاحبه از قبل بدونید:

1- متاهل ها حق شرکت در مصاحبه رو ندارن. اگه متاهل هستید باید قید این دانشگاه رو بزنید!!! (چون این دانشگاه شبانه روزی هست. یعنی بچه تهران هم که باشی باید شبانه روزی اینجا درس بخونی)
2- فارغ التحصیل دانشگاهی نباید باشی.
3- حداقل ترازت برای سه رشته محبوب تجربی باید حداقل 9000 و برای پیراپزشکی ها باید 7000 باشه.
4- معدل کل دیپلمت باید 16 به بالا باشه
5- مصاحبه دارای قسمت علمی، ورزشی و تست روانسنجی هست.
6- حداقل قد برای قبولی 165 سانتی متر هست به جز کد رشته های نیروی انتظامی. برای نیروی انتظامی باید حداقل 170 سانتی متر قد داشته باشید.
7- این دانشگاه ربظی به دانشگاه افسری امام علی نداره…

شرایط سنی دانشگاه ارتش چیه؟

حداقل سن شما باید ۱۶ سال و حداکثر سن ۲۲ سال باشه. ملاک محاسبه سن هم روز ورود به دانشگاه هست نه الان. یعنی واسه کسانی که نیمسال اول دانشگاه علوم پزشکی ارتش قبول میشن باید تا ۳۱ شهریور امسال سنشون حداکثر ۲۲ سال بیشتر نباشه و برای کسانی که نیمسال دوم این دانشگاه قبول میشن باید تا تاریخ ۳۰ بهمن امسال سنشون بیشتر از ۲۲ سال تمام نشده باشه. البته برای داوطلب های دندانپزشکی بورسیه سپاه باید حداکثر سن ۲۰ سال باشه اما باز هم مدت خدمت سربازی بهش اضافه میشه و اگه کسی سنش از ۲۰ سال رد شده اما سابقه عضویت بسیج داره به ازای هر سال عضویت فعال بسیج سه ماه و به ازای هر سال عضویت عادی بسیج بین ۲ تا حداکثر ۱۲ ماه بهش تخفیف شرط سنی داده میشه. البته کسانی که در حال خدمت سربازی هستن یا مدتی خدمت سربازی انجام دادن اون مدت به این حداکثر سن اضافه میشه. البته برای فرزندان شهدا حداکثر سن ۵ سال بیشتره یعنی میتونن تا سن ۲۷ سالگی هم وارد این دانشگاه بشن. اما واسه داوطلب های بورسیه نیروی انتظامی که دانشگاه ارتش درس میخونن باید حداقل ۱۸ و حداکثر ۲۳ سال سن داشته باشن که باز هم مدت زمان خدمت سربازی به این حداکثر سن اضافه میشه.

هشدار: قبل انتخاب این دانشگاه خوب فکرهاتون رو بکنید. اگه بخواید انصراف بدید باید دو برابر مبلغ تحصیلتون رو پرداخت کنید.