کنترل زمان تست زدن

کنترل و مدیریت زمان در تست زدن چگونه است؟

 

بسیاری از داوطلبان به دلیل عدم مدیریت درست زمان، در آزمون وقت کم می‌آورند؛ چون عجله می‌کنند و این باعث می‌شود که تعداد زیادی از تست‌ها را غلط بزنند و همین باعث ایجاد اضطراب می‌شود. لذا بر آن شدیم تا تکنیک‌های مدیریت زمان و تست زدن را در این مقاله بیان کنیم.

یک داوطلب کنکور1401 ممکن است در مواجه شدن با تست‌ها در شرایط ذیل قرار بگیرد که به آن اشاره می‌شود:

  • اینکه به تست‌ها تسلط دارید و با یک بار حل به جواب صحیح آن می‌رسید.
  • ممکن است در نگاه اول به صورت سوال و گزینه‌ها، جواب را تشخیص دهید.
  • ممکن است راه‌حل را ندانید و به پاسخ نرسید؛ بنابراین یک علامتی کنار تست بگذارید.
  • بعضی از تست‌ها نیاز به زمان بیشتری دارند و یا اینکه داوطلب بین دو گزینه شک دارد؛ در این مرحله می‌بایست با یک علامت ضربدر تست مشخص شود.

وقتی پاسخ به تست‌ها تمام شده است، داوطلب در وقت اضافه خود می‌تواند سراغ تست‌هایی برود که با علامت مشخص کرده و این موجب می‌گردد که فرایند زمانی کنترل گردد.

اما در ادامه به تکنیک‌هایی اشاره می‌کنیم تا سطح آگاهی داوطلب افزایش یابد.

داوطلب اگر ابتدا تست‌های ساده و راحت را پاسخ دهد، این باعث افزایش انگیزه و روحیه او می‌شود و راحت‌تر به سراغ تست‌های دشوار می‌رود؛ چرا که همه تست‌های کنکور سراسری از یک امتیاز برابر برخوردار می‌باشند. حتماً نباید به همه تست‌های دشوار پاسخ داده شود. نکته مهم این است که داوطلبان در کنار سوالاتی که پاسخ آن را نمی‌دانند می‌توانند علامت‌گذاری کنند و هر زمان وقت اضافه آوردند به سراغ آن‌ها بروند.

نکته بعدی که حائز اهمیت می‌باشد این است که باید توجه داشته باشند که هدفمند پاسخ دهند. به این صورت که برای هر درسی یک زمانی در نظر گرفته شده است. لذا داوطلب کنکور سراسری می‌تواند با یک ساعتی که زمان را یادآوری کند، وارد جلسه شده و حتی زمان هر درس را یادداشت کند. از سوالاتی که دشوار می‌باشند بگذرد و در وقت اضافه سراغ آن‌ها برود و اگر به طور کلی وقتشان تمام شده، می‌بایست درس بعدی را حل کنند چرا که تعادل در همه دروس می‌تواند باعث افزایش تراز و رتبه شود.

سعی کنید تمامی گزینه‌ها با دقت تمام خوانده شود و بعد پاسخ درست آن را حدس بزنید. در جواب دادن عجله نکنید؛ بلکه آرامش و روحیه خود را حفظ کنید. چون برخی از داوطلبان با جواب ندادن خیلی زود آرامش خود را از دست می‌دهند و همین باعث می‌شود که زمان خود را برای دیگر سوالات از دست بدهند.