مطالعه در فصل امتحانات

در فصل امتحانات تستی درس بخوانیم یا تشریحی؟

 

هنگام امتحانات بسیاری از داوطلبان کنکور نمی دانند که در زمان آمادگي براي امتحان مباحث را تشریحی بخوانند یا تستی؟ در اين مقاله به بررسي شيوه هاي مطالعه داوطلبان در ايام امتحانات مي پردازيم.

دانش آموزانی که سال سوم هستند قطعاً برای امتحانات به خواندن دروس به شکل تشریحی مشغول می شوند. اين دسته از داوطلبان دقت داشته باشند که مطالعه آن ها با خلاصه برداری همراه باشد؛ چرا که این کار باعث می‌شود که مرور برای دوران جمع بندی راحت تر صورت بگیرد. البته این نکته را باید در نظر داشته باشند که تشریحی خواندن نباید وقتشان را بگیرد که از مرحله تست زنی عقب بمانند. تعدادی از آن ها زمان زیادی را صرف مطالعه تشریحی می کنند و ممکن است به برنامه تست زنی نرسند.

در امتحانات دی ماه تستی بخوانیم یا تشریحی؟

برای ایام امتحانات دانش اموزان می بایست با یک برنامه منسجم رو به جلو حرکت کنند و با تعادل برقرار کردن بین شيوه مطالعه تشریحی و تستی به نمره مورد نظر برسند. اگرچه امتحان شما به صورت نهایی می باشد اما برنامه تستی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. نكته ذكر شده به معناي اين نیست که امتحانات تشریحی بی‌اهمیت می باشند اما در کنار آن، داوطلبان باید آزمون تستی خود را هم در نظر داشته باشند.

بهتر است که داوطلبان 30 درصد دروس را به شکل تستی و 70 درصد را به شکل تشریحی بخوانند. برای دروس عمومی بهتر است به شکل تستی خوانده شود و بعد از خود یک آزمونی هم بگیرند. قرار نیست دانش آموزان سر ‌آزمون همه سوالات را جواب دهند، می توانند پس از پایان آزمون پاسخ های خود را بررسی کنند و مباحثی که در آن ها ضعیف هستند را شناسایی و به منابع مربوطه مراجعه کنند. داوطلبان می بایست هنگام امتحانات دی ماه دروس پایه را کنار بگذارند و تمرکز خود را بر دروس نیم سال اول سال دوازدهم بگذارند؛ چرا که آزمون آزمایشی که در پایان دی ماه برگزار می شود از دروس دوازدهم می باشد. در اين دوران می توانید از هر سبک مطالعاتی استفاده کنید و تا می‌توانید تمرین کنید و به حل مسائل بپردازید. اگر هم جزء دانش آموزان شب امتحانی هستید حتماً کتاب درس را بخوانید و تمرین کنید.