مطالعه در ایام نوروز

برنامه‌ریزی درسی یک داوطلب کنکوري در دوران عید بايد چگونه باشد؟

 

مطالعه در عيد نوروز به چند دليل اهميت ويژه‌اي دارد كه از جمله اين دلايل توقف مطالعه برخي از داوطلبان در اين ايام است. همچنين نزديك شدن به زمان برگزاري آزمون سراسري نيز اهميت اين دوران را دوچندان كرده است. بنابراين اگر داوطلب كنكوري هستيد؛ فراموش نكنيد كه با مطالعه باكيفيت و برنامه‌محور در اين مدت مي‌توانيد پيشرفت خوبي داشته باشيد. مرور مطالب آموخته شده در طول سال تحصيلي در اين دوران مي‌تواند اثربخش باشد؛ چراكه فاصله زيادي تا كنكور سراسري نمانده است. اهمیت مطالعه در عید نوروز به قدری زیاد است که اگر داوطلبی پيش از اين دوران مطالعه کافی نداشته باشد؛ در عید می تواند فرصتی به دست آورد تا حداقل کمی رو به جلو حرکت کند.

مطالعه در عید نوروز

بسياري از داوطلبان كنكوري، دوران عيد را براي جبران عقب‌ماندگي‌هاي خود در ماه‌هاي گذشته در نظر مي‌گيرند تا بتوانند كاستي‌ها را جبران كنند. برخي نيز تعطيلات نوروز را شروع مسير مطالعاتي خود مي‌دانند و با يك برنامه‌ريزي جامع به سمت اهدافشان حركت مي‌كنند. از آنجايي كه اولويت اول داوطلبان در سال كنكور درس خواندن مي‌باشد، بنابراين بهتر است افراد از فرصت نوروزي بيشترين بهره را ببرند. داوطلبان بايد در اين دوران بيشتر روي تست‌ها متمركز شوند؛ هم‌چنين بايد تكرار و تمرين را در برنامه روزانه خود قرار دهند. با يك برنامه‌ريزي اصولي در اين دوران مي‌توان اکثر دروس را مطالعه کرد. داوطلبان برای تقویت روحیه و انگیزه خود می‌توانند در پایان هفته کارهایی را که در طول هفته انجام داده‌اند از جدول زمان‌بندی خط زده و با این کار احساس پیشرفت داشته باشند.

اهمیت برنامه‌ریزی دوران طلایی نوروز

برخی از داوطلبان تصور می‌کنند عید فرصتی برای استراحت است و بعد از آن می‌توانند با انرژی بیشتری به جلو حرکت کنند؛ درصورتیکه اینطور نیست. اتفاقاً دوران عید شروع دور نهایی ماراتن حساس کنکور است که با فاصله کمی تا برگزاری آطمون آغاز می‌شود. اگر داوطلبی نتواند در این دوران شروع خوبی داشته باشد؛ در پایان نیز به نتیجه مطلوب نخواهد رسید. بنابراین داوطلبان باید دوران نوروز را نقطه شروعی برای کسب موفقیت نهایی در دور آخر بدانند و تمام تلاش خود را انجام بدهند تا بهترین خودشان باشند. یکی از دلایل موفقیت داوطلبان برتر کنکور سراسری در این است که در زمان‌هایی که دیگران درس نمی‌خوانند؛ آن‌ها نهایت استفاده را از زمان خود می‌برند و به رفع ضعف‌های خود می‌پردازند.