sc1

آزمون شخصیت شناسی (MBTI)

از اول خلقت تا همین حالا، یکی از جذاب ترین موضوعات مورد مطالعه بشر خود انسان بوده است. همه ما دوست داریم بدانیم سرچشمه رفتارهای ما از کجاست؟ چه انسان هایی برای دوستی با ما مناسب هستند و چه شغلی موجب رضایت ما از خودمان و زندگی ما میشود. تست شخصیت شناسی mbti  مهم ترین و معروف ترین تست شخصیتی است که در دنیا برگزار میشود و ما هم این تست رو به صورت رایگان در سایتمان برای شما فراهم کردیم. منتطر چه هستید آزمون را شروع کنید!!!

آشنایی با آزمون شخصیت شناسی (MBTI)

شخصیت ما، ریشه تمام رفتارهای ماست. امروزه در هر شغلی که بخواهید استخدام شوید، کارفرمای شما ابتدا یک تست شخصیت mbti از شما میگیرد و آن را تحلیل میکند. تست mbti اولین بار توسط مایرز و بریگز بر اساس تئوری یونگ طراحی شد و حالا تبدیل به یکی از تست های مرجع در دنیای کسب و کار شده است. هدف این تست، بررسی شخصیت شما و پیدا کردن رشته و محیط کاری مورد پسند شماست و هیچ شخصیتی به شخصیت دیگه برتری نداره. همینطور فراموش نکنید که شخصیت شما ممکنه در طول زمان تغییر کنه بنابراین ممکنه شما در عرض چند سال چند جواب متفاوت از تست مایرز دریافت کنید. این تست کلا 16 تا شخصیت داره که در قسمت پایین به بررسی این تیپ ها می‌پردازیم.

1- برون گرایی و درون گرایی :

افراد برونگرا، عملگرا هستند، روابط اجتماعی متنوعی دارند و از صرف وقت در اجتماعات انرژی دریافت میکنند. این افراد عموما رقابت کردن را هم دوست دارند. اما افراد درونگرا بیشتر دوست دارند روابط محدود اما عمیقی داشته باشند، تنهایی را ترجیح میدهند و از تفکر انرژی میگیرند.

2- شهودی و حسی :

افراد حسی (Sensing) ، توجه زیادی به واقعیت دارند؛ به‌ویژه آن‌چیزی را که می‌توانند از حواس‌شان بیاموزند. این افراد، تمایل دارند روی واقعیت‌ها و جزئیات تمرکز کنند و از تجربه کردن لذت ببرند. افراد شهودی (Intuition) ترجیح می‌دهند بیشتر به الگوها و تصورات‌ توجه کنند. آن‌ها درباره احتمالات، آینده و نظریه‌های انتزاعی فکر می‌کنند و از آن لذت می‌برند.

3- منطقی یا احساسی :

افراد منطقی در هنگام قضاوت ها، به داده های عینی اطمینان میکنند و با منطق شروع به تحلیل داده ها و استدلال میکنند اما افراد احساسی بیشتر به احساسات خود و دیگران اهمیت میدهند و در کارهایشان بر اساس حسی که به کار دارند تصمیم میگیرند.

4- قضاوت گر یا ادراکی:

کسانی که قضاوت گر هستند، به شدت ذهن ساختار یافته ای دارند و سازمان های با ساختار منظم را ترجیح میدهند. اما کسانی که ادراکی هستند، آدم های منعطفی هستند و در مواقع بحران آرامش بیشتری دارند.

وقتی این آزمون رو میدید، یکی از 16 تست شخصیت به شما معرفی شده و ویژگی های آن برای شما تشریح خواهد شد.

* لطفا فرم زیر را تکمیل کرده و پس از پرداخت هزینه آزمون، آزمون MBTI را آغاز کنید.

* حتما پیش از شروع آزمون چک کنید که در سایت ثبت نام کرده باشید.

فرم آزمون MBTI

نام و نام خانوادگی(Required)