دکتر بهروز راعی

استراتژیست آموزشی و مشاور کسب و کار

استراتژیست مدارس مشاور تحصیلی کارشناس دادگستری دکتری مدیریت IT مشاور کسب و کار بورسیه مخابرات ایران

بیوگرافی

دکتر بهروز راعی متولد 19 مهر سال 1355 در آمل است. وی تحصیلات خود را در دبیرستان نمونه دولتی آیت الله میرزا هاشم آمل به پایان رسانده و با ورود به دانشگاه توانست به عنوان دانشجوی برگزیده به طور رسمی بورسیه دانشگاه مخابرات گردید. همزمان در کنار تحصیل، فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد. سخنرانی در فرهنگسرای نیاوران در مورد انتخاب رشته آغاز فعالیت آموزشی ایشان بود. پس از آن، دکتر راعی جدی تر از گذشته فعالیت خود در زمینه آموزشی را گسترش داد. در سال 1378 موسسه برگزیدگان کنکور(تربیت) را تاسیس نمود. همزمان در موسسه اندیشه خرداد، کمال علم و تعلیم خرداد در سمت مدیر آموزش توانست به موفقیت های چشم گیری دست پیدا کند. دکتر راعی در سال 1381، اولین تجربه موفق خود را با مدرسه هما (وابسته به سازمان هواپیمایی کشور) کسب کرد. با پشتوانه این تجربه، در سال 1383، زمانی که مدارس مجوز فعالیت در زمینه کنکور سراسری را پیدا کردند، وی طرح های آموزشی خود را در مدارس متعددی در سراسر کشور اجرا نموده و توانست در مدارسی مانند البرز، سلمان فارسی، یاس نبی، الهام و …. دانش آموزانی موفق را در کنکور سراسری و دانشگاه پرورش دهد.
وی همزمان، تحصیلات خود را در رشته MBA و مدیریت آی تی ادامه داد و توانست دکتری خود را در رشته مدیریت آی تی، کسب نماید. از سال 1395، با استفاده بیش از دو دهه تجربه و علم اندوزی، دکتر راعی موسسه روشن اندیشان عصر یادگیری را تاسیس نمود تا بتواند استراتژی و مشاوره آموزشی را به صورت سیستماتیک به موسسات آموزشی و مدارس ارائه دهد. بر همین اساس موسسه اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی برای مشاورین و دبیران نمود و طرح های تعالی کارکنان و ارتقای شغلی را به مدارس و نهادها و شرکت ها ارائه نمود. موسسه روشن اندیشان توانسته با ارزیابی دقیق عملکرد نیروهای آموزشی (از دبیر گرفته تا معاون آموزشی) نتایج مدارس و موسسات آموزشی را ارتقا دهد تا آنها در مسیر اثربخشی قرار گیرند.
همچنین موسسه روشن اندیشان از بدو تاسیس، توانسته در زمینه عدالت آموزشی خدمات ارزنده ای را به کشور عزیزمان ارائه دهد و از سمت اداره آموزش و پرورش شهرستان لرستان، دانشگاه ایرانشهر و موسسه تعاونی حکمت ناجا بابت زحمات خود لوح تقدیر دریافت نماید.

تحصیلات

  • (IT) دکتری مدیریت فناوری اطلاعات
  • کارشناسی مهندسی برق گرایش مخابرات
  •  کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی  (MBA)

مقالات

  • سرمایه های ۲۰۱۷ ، تغییر یا تحول، عشق بر مبنای خرد، فکر سرد، چگونه از زندگی لذت ببرید؟
  • خط قرمزهای صمیمیت مرگ، من یه جور دیگه هستم، حسرت ها و امیدها در زندگی
  • خیام از منظر روانشناسی، رهایی از زندان تایید طلبی، شادی ماندگار
  • خیانت ، مد یا آسیب، مولانا و حکایات عاشقانه، ازدواج آرمانی ، دنیای واقعی
  • من یک شخصیت وابسته هستم، مذاکره حرفه ای، رهایی از زندان گذشته، آشتی با خود،
  • تنبلی و اهمال کاری، فرار از صمیمیت و ….

همکاری با مدارس : دبیرستان البرز

نتایج درخشان دبیرستان ماندگار البرز در اوایل دهه نود و مقایسه آن با نتایج سالیان گذشته، نشان میدهد استراتژی صحیح آموزشی، همکاری همدلانه با دبیران، و دلسوزی مشاوران تحصیلی تا چه اندازه میتواند در موفقیت یک مدرسه موثر باشد. دبیرستان البرز یکی از خاطرات ماندگار همکاری دکتر بهروز راعی با مدارس کشور است. مدرسه ای که با همراهی و همدلی مدیر مدرسه و انتخاب دقیق دبیران شایسته کشور، توانستیم روزهایی را رقم بزنیم که تا ابد در یاد آن نسل از دانش آموزان و والدین آنها خواهد ماند.

همکاری با مدارس : دبیرستان های نمونه دولتی

یکی از مدارسی که با تفکر صحیح آموزشی و مشاوره حرفه‌ای میتوان دانش آموزان آینده سازی را پرورش داد، مدارس نمونه است. موسسه روشن اندیشان عصر یادگیری و مدیریت آن، دکتر بهروز راعی تا کنون با مدارس نمونه ای چون یاس نبی، سلمان فارسی، احمدی روشن و همکاری نموده و توانسته با برگزاری اردوهای مطالعاتی، رصد و تحلیل نتایج دانش آموزان و ساعات مطالعاتی آنها در طول سال، نتایج درخشانی را کسب کرده است. مدارس نمونه یعنی حضور دانش آموزان توانمند و خانواده‌هایی دغدغه‌مند و همین دو عامل، شرایط مساعدی را برای اجرای اندیشه های تخصصی مشاوره و هدایت تحصیلی فراهم میکند. به همین منظور موسسه روشن اندیشان عصر یادگیری طرح ویژه الماس برای این مدارس تدوین نموده است.

همکاری با مدارس : دبیرستان های شاهد

یکی دیگر از مدارس خاص کشور ما، مدارس شاهد است. با توجه به شرایط خاص دانش آموزان این مدارس، باید طرحی ویژه شایسته دانش آموزان و اولیاء محترم تدوین گردد. موسسه روشن اندیشان عصر یادگیری در همکاری خود با مدارس شاهد ایثار، معلم، تزکیه و ….. توانسته با حضور مشاورین توانمند و روانشناسان متخصص، هدایتگر دانش آموزان در دوران تحصیل باشد و به آنها در رسیدن به رشته دلخواه و قبولی در رشته‌های پرمتقاضی پزشکی و مهندسی کامپیوتر و حقوق یاری رساند.

پروژه های آموزشی

در سال 1399 و سیل ویرانگر لرستان، همزمان با اوج گیری ویروس کرونا، موسسه روشن اندیشان عصر یادگیری با تهیه سیستم مدیریت آموزشی و بهره گیری از دبیران مدارس نمونه تهران توانست شرایط تحصیل رایگان را برای بیش از 2000 دانش آموز این استان مهیا کند. این پروژه منجر به دریافت لوح تقدیر از وزارت آموزش و پرورش استان لرستان گردید. در این پروژه از دانش آموزان شهرستان بروجرد تا درود و چگنی، توانستند در کلاس های تقویتی ویژه آمادگی امتحانات شرکت کنند. خوشحالیم که با انجام این پروژه توانستیم از کاهش چشمگیر معدل دانش آموزان این استان جلوگیری نماییم.
علاوه بر این در سال 1398، موسسه راعی با همکاری دانشگاه ایرانشهر اقدام به برگزاری کلاس‌های آمادگی کنکور برای هر سه سال متوسطه دوم نمود و توانست در یک سال با پشتوانه دانشگاه ایرانشهر، به بیش از 1500 دانش آموز مستعد و کم بضاعت استان سیستان و بلوچستان خدمات آموزشی و مشاوره ای در سطح استان تهران ارائه دهد. این همکاری نیز منجر به دریافت لوح تقدیر از سمت مدیریت این دانشگاه گردید.
در ادامه پیشرفت و مذاکره با سازمان ها و وزارتخانه ها، موسسه راعی توانست با امضای قراردادی با موسسه تعاون حکمت ناجا، خدمات مشاوره ای خود را با 40 درصد تخفیف به دانش آموزان این نیروی محترم ارائه دهد و در سال گذشته بیش از 200 دانش آموز از این خدمات بهره بده اند.

مدارس دولتی و غیرانتفاعی

آمار اعلام شده کنکور از سمت سازمان سنجش، نشان می‌دهد علیرغم تلاش مجدانه مدیران و دبیران محترم، کمترین درصد پذیرفته شدگان کنکور سراسری مربوط به این مدارس است. موسسه روشن اندیشان عصر یادگیری، با اجرای طرح دوسالانه در مدارس غیرانتفاعی و دولتی مانند باقرالعلوم، معراج، رضی و …. توانسته است در این مدارس در دانشگاه های مطرح کشور مانند دانشگاه صنعتی امیرکبیر، پذیرش دانشجو داشته باشد. طرح دوسالانه، با بهره گیری از سیستم مشاوره ای پلکانی، دانش آموزان را از سال یازدهم با ویژگی های کنکور و مطالعه موثر آشنا کرده و آمادگی آنان را برای سال دوازدهم افزایش میدهد.

فعالیت ها

· کارشناسی رسمی دادگستری استان تهران

·بیش از دو دهه فعالیت در حوزه آموزشی بعنوان مشاوره تحصیلی

·سخنران و برگزارکننده همایش های روانشناسی و تحصیلی

·بیش از 25 سال سابقه مشاوره تحصیلی در آزمون های سراسری

·ارائه خدمات آموزشی و مشاوره ای تحصیلی به مدارس برتر تهران و شهرستان ها

·برگزاری همایش های تخصصی تحصیلی و انگیزشی ویژه دانش آموزان و داوطلبین کنکور

·برگزاری آموزش های تخصصی به دبیران و کارکنان آموزشی

·ارائه مشاوره های سازمانی و تخصصی به مدیران مدارس و مجتمع های آموزشی

·ارائه مشاوره و همکاری جهت ایجاد برندینگ مدارس

·ارائه کارگاه های تخصصی تحصیلی جهت کسب رتبه های دو رقمی و سه رقمی

·آموزش والدین جهت اثربخشی تربیت نوجوان