درس خواندن در زمان بیماری

در زمان بیماری و کسالت چگونه درس بخوانیم؟

بیمار شدن جزئی از زندگی ما انسان هاست و می تواند برای هر فردی اتفاق بیفتد. ولی هنگامی که فرد داوطلب کنکوری بیمار می شود باید چگونه درس بخواند؟ ممکن است خیلی از داوطلبان دست از مطالعه بردارند چرا که ناامید شده و استرس پیدا می کنند؛ اما با تکنیک هایی می توانیم تاثیر خوبی روی این افراد بگذاریم. با ما همراه باشید.

نگرش مثبت

اولین نکته این است که با حالت خوش بینانه درس بخوانید و دست از تکاپو برندارید. به خودتان یادآوری کنید که شما در حال انجام بهترین کار ممکن هستید و علی رغم شرایط نامناسب جسمی و روحی خود، دست از تلاش و کوشش برای رسیدن به هدف خود بر نمی دارید.

مراجعه به دکتر

برای اینکه خیالتان راحت شود، می توانید به دکتر مراجعه کنید و با تجویز دکتر، دارو مصرف کنید. در ضمن باید از خوردن بیش از حد داروهای مسکن اجتناب کنید.

استراحت کافی

هنگامی که بیمار هستید و می خواهید درس هایتان را هم مطالعه کنید، نباید از زمان استراحت خود بکاهید و برای جبران عقب ماندگی، شب بیداری کنید. این کار برای سلامتی تان مضر است. بهتر است چند روز را بیشتر از درس خواندن به استراحت بپردازید تا زودتر سلامتی خود را به دست آورید.

خوردن غذای سالم

هر کسی برای مطالعه نیاز به به مواد مغذی دارد؛ لذا داوطلبان به جای مواد چرب، باید از میوه ها و سبزیجات استفاده کنند که سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان می باشند.

اجتناب از مطالعه در رختخواب

سعی کنید با حالت درازکش مطالعه نکنید چرا که باعث خواب آلودگی می شود. بهتر است به صورت نشسته و پشت میز مطالعه خود، درس بخوانید.

حفظ انرژی

اگر چه شما بیمار هستید اما می توانید با اضافه کردن چیزهای جالب و خلاقانه، سطح انرژی خود را بالا ببرید. برای مثال می توانید از کاغذ های رنگی که شاد هستند، استفاده کنید که این کار از خستگی شما می کاهد.