ثبت نام بدون کنکور

ثبت نام دانشگاه‌های بدون کنکور سراسری

متقاضیان ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه‌های سراسری باید ابتدا از شرایط اعلام شده اطمینان حاصل کرده، سپس باتوجه به رشته‌های بدون کنکور و دانشگاه‌های اعلام شده از سوی سازمان سنجش ثبت نام خود را برای ورودی مهر یا بهمن 1400 انجام دهند.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه‌های سراسری پس از تفکیک رشته‌های بدون آزمون از دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری، براساس تصمیم‌گیری توسط شورای سنجش و پذیرش به صورت مستقل از کنکور سراسری، از نیمسال دوم تحصیلی 97 شروع شد. رشته‌های بدون کنکور سراسری در دوره‌های روزانه، نوبت دوم و پردیس خودگردان، دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی ارائه می‌شود.

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه‌های سراسری 1400

ثبت نام و پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه‌های سراسری هر ساله 2 بار برگزار می‌شود، مرحله اول برای دانشجویان ورودی نیمسال مهرماه آن سال تحصیلی و پذیرش مرحله دوم برای پذیرش دانشجویان ورودی بهمن ماه می‌باشد.

زمان نام‌نویسی بدون کنکور دانشگاه سراسری بهمن ماه 99

در گذشته ثبت نام داوطلبان در نیمسال دوم تحصیلی یعنی بهمن ماه، به صورت حضوری انجام می‌شد و باید به دانشگاه مربوطه مراجعه می‌شد؛ اما در حال حاضر این فرآیند به صورت اینترنتی صورت می‌گیرد.

نکته قابل توجه این است که علاقه‌مندان ثبت نام می‌توانند قبل از شروع فرآیند تکمیل ظرفیت نیز، با مطالعه دقیق دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری 99، از شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری و ضوابط لازم آگاه شوند. قابل ذکر می‌باشد که بر خلاف سال‌های گذشته که پذیرفته‌شدگان بدون کنکور دانشگاه‌های سراسری برای نیمسال دوم می‌بایست از دانشگاه محل قبولی خود انصراف می‌دادند، در سال جاری متقاضیان نیازی به انصراف از واحد دانشگاهی پیشین خود ندارند.

ورود به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org  و انتخاب گزینه “سراسری” را از منوی سمت راست سایت

کلیک بر روی لینک فعال “ثبت‌نام و انتخاب رشته برای شرکت در مرحله پذیرش دانشجو صرفاً براساس سوابق تحصیلی سراسری – سال 1400” در این صفحه

پرداخت هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری با انتخاب عبارت “خرید کارت” در سمت راست

فعال نمودن گزینه مربوط به خرید سریال ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی کنکور سراسری و سپس فشردن دکمه تایید و ادامه

درج کردن نام و نام خانوادگی، شماره تلفن ثابت و همراه و وارد کردن پست الکترونیک، انتخاب درگاه پرداخت و عبارت تایید و ادامه

دریافت کد پیگیری پرداختی و فشردن گزینه ادامه روند پرداخت

درج اطلاعات کارت بانکی در بخش‌های مشخص و کلیک بر روی گزینه پرداخت

بازگشت به صفحه اول ثبت نام و انتخاب عبارت تایید و ادامه گام بعدی

وارد نمودن سریال ثبت نام و عبارت امنیتی تعیین‌شده در بخش‌های مربوطه و در نهایت فشردن کلید تایید

بعد از اتمام مراحل ثبت نام، یک کد 16 رقمی دریافت می‌کنید و تا زمان قبولی خود باید نزد خود نگه دارید.