اهمیت دوران جمع بندی

دوران جمع‌بندی از چه نظر حائز اهمیت می‌باشد؟

 

همان‌طور که می‌دانید دوران جمع‌بندی کنکور از مهم‌ترین و طلایی‌ترین روزهای یک داوطلب کنکوری به شمار می‌رود و اهمیت این دوره قطعاً از کسی پوشیده نیست چرا که سرنوشت طلایی داوطلبان در ماه‌های آخر اتفاق می‌افتد. در این مقاله قصد داریم که به تشریح اهمیت این دوران بپردازیم.

دانش‌آموزان زمان زیادی را به خواندن دروس مشغول می باشند اما فقط مطالعه می کنند و تست‌های مختلف می‌زنند. اگر مطالعات آن‌ها به همین نقطه ختم شود و داوطلبان دوره دروس را از خود دریغ کنند، قطعاً دچار انباشتگی ذهنی می شوند و نمی‌توانند خروجی موثری از مطالعات خود داشته باشند.

نکته قابل توجه این است كه دوره جمع بندي برای مرور و تکرار مباحث بسيار مفيد است، البته اگر اصولی برنامه‌ریزی شود. در دوران جمع‌بندی صرفاً باید به تسلط بیشتر بر مباحث دست یافت چرا که فرصت مطالعه مجدد مطالبی که از قبل خوانده اید را نخواهید داشت. در واقع نتیجه تلاش و زحمات یک فرد در طول 7 ماه یا بیشتر در این دوره مشخص می شود. از طرفی می تواند نقش مهمی در کاهش استرس، دستیابی به یک نتیجه‌ی خوب و در نهایت موفقیت داوطلبان در اين آزمون سرنوشت‌ساز را ایفا کند. بنابراین یک انسجام ذهنی در فرد پدید می آید که تسلط داوطلب را بر دروس بیشتر می کند و او می تواند به شناخت صحیح تری از نقاط ضعف و قوت خود برسد و این می تواند همان اتفاق زیبا برای آن دسته از داوطلبانی باشد که هدفمند درس خوانده‌اند. علاوه بر این موارد، اعتماد به نفس دانش آموزان با تسلط بر دروس افزایش می یابد و آن‌ها با روحیه بهتری می توانند آمادگی خود را برای کنکور اعلام کنند.