آیا خواندن کتب درسی کافی است

آیا خواندن کتب درسی برای کنکور کافی است؟

 

 

از آن جا که سوالات کنکور خارج از کتب درسی نمی باشد، لذا مطالعه کتاب‌های درسی برای موفقیت در کنکور کافی است. در واقع هر کسی به این کتاب‌ها مسلط باشد می‌تواند در کنکور موفق شود. منبع سوالات کنکور، فقط از محتوای کتاب‌های درسی استخراج می‌شود و کتاب‌های کمک آموزشی فقط کمک کننده هستند.

خیلی از داوطلبان می‌دانند کتاب های کنکور مفاهیم کتاب درسی را به صورت ساده‌تری بیان کرده است؛ اما این نباید باعث شود تا دانش آموز از مطالعه کتب درسی غافل شود. مطالعه صحیح کتاب های درسی به همراه بررسی تست های سراسری موجود در کتاب های کنکور، برای موفق شدن در آزمون سراسری کافی است.

نکته مهم این است که داوطلب ابتدا باید به مفاهیم درسی کاملاً مسلط باشد سپس سراغ تست رود. چرا که منابع درسی هر دانش آموز از جمله کتاب و جزوه در اولویت قرار می گیرد.

به عنوان نکته پایانی باید بگوییم علی رغم زحماتی که بسیاری از دانش اموزان می کشند اما در اثر فقدان مهارت لازم در مدیریت ذهن و پراکندگی مطالب، دچار بی نظمی و استرس می شوند و همین باعث می شود تا به نتیجه مطلوب نرسد؛ لذا داوطلبان نیاز به یک مشاور ماهر دارند تا آن‌ها را تا روز آزمون همراهی کند.