مطالعه در منزل یا کتابخانه

درس خواندن در کتابخانه بهتر است یا خانه؟

این سوال بسیاری از داوطلبان می باشد که آیا در منزل درس بخوانند یا کتابخانه؟ درصد بسیاری از داوطلبان کتابخانه را به علل متفاوتی ترجیح می دهند و ما قصد داریم در این مقاله به فواید درس خواندن در کتابخانه و تفاوت آن با درس خواندن در منزل بپردازیم.

ابتدا مزایای درس خواندن در کتابخانه را بررسی می کنیم.

*دسترسی به منابع علمی متفاوت

دانش آموزان می توانند به منابع مختلف علمی دست یابند. اگر هنگام مطالعه به مسئله ای برخورد کردند، با یک سرچ ساده می توانند به پاسخ مربوطه برسند. این ویژگی کتابخانه‌ها آنها را به محلی مناسب برای کسانی تبدیل می‌کند که به صورت خودخوان درس می‌خوانند.

*سکوت و آرامش

از نکاتی که می توان به آن اشاره کرد، فضای ساکتی است که در این مکان حکم فرماست. در واقع همین سکوت است که بسیاری از افراد را به سمت کتابخانه می‌کشد. مطالعه کردن در مکان شلوغ و پر سر و صدا تقریبا غیر ممکن است. پس افراد زیادی به کتابخانه‌ها پناه می‌برند تا نتیجه بهتری از درس خواندن خود بگیرند.

*فرصتی برای در اجتماع بودن

این مکان مجالی است برای دیدن و معاشرت با افراد جدید که فرصت‌های مختلفی برای داوطلبان ایجاد شود. از فرصت‌های شغلی گرفته، تا روابط دوستانه‌ای که گاهی به موفقیت و رشد هر دو طرف منجر خواهد شد و این می تواند راهی جدید برای داوطلبان باشد. مورد دیگر این است که با دیدن مطالعه بچه های دیگر انگیزه فرد داوطلب افزایش می یابد.

مزایای درس خواندن در خانه

از نظر بسیاری از داوطلبان، بهترین مکان برای درس خواندن منزل هر فرد است؛ چرا که هم از نظر مکانی و هم زمانی همیشه در دسترس می باشد. از طرفی برخی از افراد می خواهند از شلوغی به دور باشند و به همین خاطر است که مطالعه در منزل را به کتابخانه ترحیج می دهند. این دسته از افراد بهتر است که یک جای ثابت را برای درس خواندن در نظر بگیرند و از پراکندگی به دور باشند.

مطالعه در منزل هم مزایایی دارد که به آن ها اشاره می کنیم:

*دسترسی به لوازم مورد نیاز

اولین نکته ای که به آن می توان اشاره داشت، این است که افراد به تمامی لوازمی که نیاز دارند، دسترسی دارند. مثلاً خوراکی ها، جزوات و یا حتی خودکار و… . همچنین نگرانی برای گم شدن یا یافتن آن ها وجود ندارد.

*آزادی عمل

داوطلبان وقتی در منزل مشغول مطالعه می باشند، می توانند به هر صورتی که تمایل دارند درس بخوانند یا اینکه محل مطالعه خود را می توانند تغییر دهند.

*بازده بیشتر

مورد دیگری که می توان به آن اشاره کرد این است که افراد به کارهای دیگر هم می توانند مشغول باشند. مثلا تمیز کردن اتاق یا هر کاری که به آن ها حس خوب می دهد.

کلام اخر: بطور معمول آن دسته از دانش آموزانی که روحیه اجتماعی دارند و می خواهند از تجربیات دیگران استفاده کنند ترجیح می دهند که در کتابخانه درس بخوانند. اما گروه دیگر، افرادی هستند که می خواهند به همه چیز اعم از لوازم شخصی خود و… دسترسی داشته باشند و از طرفی هم حضور خانواده را برای خود یک دلگرمی به حساب می آورند؛ بهتر است گروه دوم در خانه درس بخوانند چرا که مطالعه در خانه به آن ها حس خوبی می دهد.