ثبت نام در كلاس كنكور

در کدام کلاس‌ کنکور ثبت نام کنم؟

 

بسیاری از داوطلبان کنکور سراسری 1401 راغب هستند تا در کلاس‌های کنکور مربوطه ثبت‌نام کنند اما نمی‌دانند در چه دروس و کلاس‌هایی ثبت نام کنند؛ فلذا قصد داریم در این باره گفتگوی مختصری داشته باشیم.

ابتدا باید بگوييم كه داوطلبان برای آمادگی کنکور می‌بایست بر مطالب اصلی تسلط داشته باشند و هیچ نکته‌ای از نظر آن‌ها پنهان نماند. اما برای دروسی که در آن‌ها ضعیف هستند بهتر است در کلاس‌های کنکوری که اساتید مجربی مشغول بکار هستند، شرکت کنند.

داوطلبان عزیز، برای موفقیت در کنکور هیچ وقت منتظر این نباشید که تسلط در دروس را بدون زحمت و تلاش خود، به دست آورید. اگر واقعا خودتان خواهان پیشرفت در درس ضعیف و مشکل‌دار هستید، شک نکنید که از هر کلاس کنکوری بی نیاز خواهید شد؛ مگر اینکه مباحثی از نظر شما مشکل به نظر آید که می‌توانید با چند جلسه شرکت در کلاس کنکور خود را در خصوص آن‌ها ارتقا دهید.

انتخاب کلاس مناسب

– اولین نکته‌ای که بايد به آن اشاره کنيم این است که داوطلبان خود را با بقیه مقایسه نکنند. به این خاطر که برخی دوستانی که در کلاس‌های کنکور ثبت نام می کنند، بقیه هم از آن‌ها تقلید کرده و راهشان را ادامه می‌دهند؛ غافل از اینکه اين انتخاب را بدون شناسائي نياز خود انجام داده‌اند. یعنی اینکه شما بايد بدانيد كه هدفتان رفع اشکال است یا جمع‌بندی و یا نکته و تست؟ لذا توصیه ای که به دوستان داریم این است که لطفا ببینید در کدام دروس ضعیف هستید، شاید برخی مباحث فقط نیاز به رفع اشکال داشته باشد که این مسئله می تواند در چند جلسه رفع شود. بنابراین ببینید در چه مرحله‌ای هستید چرا که اگر شما در یک درسی ضعیف هستید قطعاً کلاسی که فقط در چند جلسه تکنیک و تست‌ها را آموزش می‌دهد مناسب شما نخواهد بود. شما نیاز به کلاسی دارید که در سطح شما باشد تا بتوانيد مطالب را عمیق فرا بگیرید.

– در مرحله بعدی شما می‌بایست یک شناخت نسبی درخصوص معلم خود داشته باشید. می توانید به رزومه او نگاهی بیندازید و نمونه کارهای او را ببینید و بعد تصمیم بگیرید.

– مورد بعدی مربوط به زمانی است که شما به آن اختصاص می دهید. اینکه آیا زماني که می خواهید ثبت نام کنید تداخلی با زمان مطالعاتي شما دارد یا خیر. اين زمان بايد طوری باشد که به درس خواندن شما لطمه وارد نکند.

– ابزارها و جزوات آموزشی که به شما می‌دهند را بررسی کنید. اینکه از چه ابزاری برای پیشرفت شما استفاده می‌کنند. از طرفی هم نتایج سال‌های گذشته را ببینید که آیا خروجی خوبی داشتند یا خیر.

کلام آخر: برخی از داوطلبان فکر می‌کنند که صرف شرکت در کلاس کنکور می‌تواند کمک بزرگی به آن‌ها کند، در صورتی که آگاهی از نقاط ضعف و قوت است که راهی جدید برای آن‌ها می‌گشاید. هیچ فرمول و تکنیک و ابتکار خاصی نمی‌تواند به آن‌ها کمک کند. به یاد داشته باشید برای انتخاب بهترین موسسه کنکوری باید ملاک‌های مشخصی برای انتخاب داشته باشید. معیارهایی که به شما کمک می‌کنند تا بتوانید عملکرد آموزشگاه های کنکور را بررسی کنید و تصمیم درستی برای خودتان اتخاذ کنید. به فرایند به ظاهر درست آموزشگاه‌ها توجه نکنید تا وقتتان و پولتان هدر نرود.