تحصیل در دانشگاه علوم قضایی چه مزیت ها و ویژگی هایی دارد؟

 

تحصیل در دانشگاه علوم قضایی چه مزیت ها و ویژگی هایی دارد؟

1. دانشجویان رشته ¬های حقوق قضایی از مزیتی بسیار بزرگ و مفید برای آینده کاری خود برخوردارند، که آن چیزی جز واحد¬های کار عملی و کارآموزی ضمن تحصیل در مراکز مرتبط نمی¬باشد. بدین صورت که دانشجویان پذیرفته شده از بدو ورود به دانشگاه با گرفتن مجوزهای لازم و ابلاغیه کار آموزی از سوی دانشگاه، به استخدام قوه قضاییه در آمده و به صورت ماهانه حقوق خود را دریافت می¬کنند. به علاوه در هنگام فر اغت از تحصیل نیز بلافاصله به کار قضایی مشغول می¬شوند.
2. دانشجویان در حین تحصیل و گذراندن کار آموزی، در حال گذراندن خدمت سربازی خود نیز می¬باشند! چرا که سنوات تحصیلی و ساعات کاری بخشی از خدمت آن¬ها محسوب می¬شود.
3. دانشجویان در تمام طول تحصیل خود در این دانشگاه از خوابگاه، بیمه‌ی درمانی و خدمات رفاهی دانشگاه برخوردار هستند.
4. در انتهای خدمت قضایی خود، فارغ التحصیلان این دانشگاه بدون نیاز به طی مراحل و آزمون وکالت، می-توانند پروانه وکالت خود را کسب کنند.
5. سقف مدت استفاده از بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ۸ نیمسال و در مقطع کارشناسی ارشد پیوسته ۱۲ نیمسال می‌باشد.
6. لازم است دانشجویان مقطع کارشناسی برای ورود به خدمت قضایی حداقل معدل کل ۱۵ کسب کنند؛ در غیر این صورت با باز پرداخت هزینه‌های تحصیلی و مقرری ماهانه، مدرک کارشناسی اخذ خواهند کرد.
7. دوره کارشناسی ارشد پیوسته علوم قضایی تنها برای اجرا در دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری به تصویب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رسیده است و دانشجویان این رشته پس از طی واحد‌های مقطع کارشناسی علوم قضایی و در صورت کسب معدل ۱۵ در یکی از گرایش‌های شش گانه کارشناسی ارشد (حقوق تجارت، حقوق ثبت، حقوق جزا و جرم شناسی، حقوق خانواده، حقوق خصوصی و حقوق عمومی) ادامه تحصیل خواهند داد.
8. دانشجویانی که پس از طی دوره مشترک نتوانند معدل ۱۵کسب نمایند یا شرایط لازم برای ورود به خدمت قضایی را نداشته باشند، ادامه تحصیل آن‌ها در این مقطع (کارشناسی ارشد پیوسته) منتفی و تنها مدرک کارشناسی علوم قضایی برای آنان صادر خواهد شد.

شرایط عمومی پذیرش در مصاحبه علوم قضایی چگونه است؟

1. پذیرش دین مبین اسلام و التزام عملی به آن
2. وجوب پذیرش اصل ولایت فقیه و مبانی ج. ا. ایران
3. نداشتن سوء پیشینه کیفری
4. سلامت کامل روانی و جسمی
5. متعهد به تحصیل تمام وقت و عدم اشتغال
6. تعهد به خدمت به میزان ۲ برابر مدت تحصیل، در قوه قضاییه
7. داشتن حداکثر سن ۲۴ سال (برای دارندگان پایان خدمت حداکثر سن برابر است با ۲۴ سال + مدت خدمت)
8. حداقل معدل کتبی دیپلم ۱۴
9. پذیرش در مصاحبه