مصاحبه با خانم سحر نوری

«مسئول مشاوره موسسه»

1- سلام خانم نوری! یکم از خودت برامون بگو! تحصیلاتت چیه؟ کجاها کار کردی؟

سلام.من سحر نوری هستم،مهندس برق قدرت دانشگاه بهشتی خوندم. اگه بخوام دقیق بگم از همون دوران مدرسه چون شاگرد اول مدرسه بودم به دوستان هم درس میدادم و هم تودرس خوندن کمک و راهنماییشون میکردم. تودوران دانشگاه خیلی دوست داشتم در کنار تحصیل کار کنم وشغلی که برام جذاب بود مشاوره بود. بخاطر همین اول چندسالی رو با قلمچی کار کردم و بعدش دیگه پیش دکتر راعی اومدم و الان 6 ساله که با دکتر کار می کنم.

2- چی شد که اومدی توی کار آموزش و مشاوره؟

همون طور که تو جواب سوال قبلی گفتم از دوران دبیرستان هم درس میدادم و هم مشاوره و کمک کردن و مشخص کردن مسیر و هدایت دیگران رو دوست داشتم و این انگیزه ای شد که بیام تو کار آموزش و مشاوره.

3- به نظرت اون رتبه برترهایی که باهاشون کار کردی چه ویژگی هایی داشتند؟

یکی از دلایل خیلی مهم موفقیت تو هر زمینه ای که ممتاز و برتر رو متمایز میکنه نظم و استمرار و پیگیری هست.این 3 عامل مثل کلید در هر مسیری رو برای شما باز میکنن.

4- به نظرت مهم ترین مشکل دانش آموزا چیه؟ چه پیشنهادی براشون داری؟

به نظر من بزرگترین مشکل دانش آموزان همین نظم و استمرار هست البته نداشتن برنامه دقیق هم منجر به همین بی نظمی و بی ثباتی میشه.من پیشنهاد میکنم در قدم اول برنامه ریزی مشخص و دقیقی دانش آموزان داشته باشن و در قدم بعدی خودشون رو متعهد به اجرای برنامه در هر شرایطی کنن تا به نظم و ثبات برسن.

5- به نظرت یه مشاور خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشه؟

یه مشاور خوب اول باید شنونده ی خوبی باشه تا دانش آموز همه ی دغدغه ها، نگرانی ها، چالش ها و خواسته های خودش رو به راحتی بیان کنه و بعد با درایت و هوشمندی بهترین برنامه ای که برای دانش آموز موثر و کاربردی هست رو بنویسه همچنین در طول مسیر همراه و حامی دانش آموز باشه.

6- به نظرت تمایز خدمات مشاوره ای موسسه ما چیه؟ شما چه کاری برای بچه ها انجام میدید که نایابه! ؟

موسسه ی ما صرفا یه برنامه به دانش آموزای خودش ارائه نمیده، بلکه تو مسیر پر چالش کنکور تو تک تک دقایق و لحظه های دانش آموز کنارش هستیم و برای هر مشکل و چالش که دارن چه درس، چه روانشناس و…کنارشون حضور داریم و باهم مشکلاتشون رو حل میکنیم.