معرفی رشته ریاضی

رشته ریاضی فیزیک در دبیرستان یکی از رشته های نظری می باشد. مهمترین مرحله انتخاب رشته می باشد زیرا روی کل زندگی تاثیر گذار می باشد. علم ریاضی، علم نظم می باشد و هدف آن جستجو و یافتن درک نظم نهفته در پدیده ها است. قانونمند کردن تجربیاتی که در مخلوقات دیده می شود از کارهای این علم می باشد. از دانش و علم ریاضی در کارهای روزمره زیاد استفاده می شود. شغلی که داریم هر چه تخصصی تر باشد بیشتر به ریاضی مرتبط می شود. حتی پیشرفت تکنولوژی به علم ریاضی مرتبط است.

هیچ چیزی در این جهان به اندازه مهندسی به جادو شبیه نیست.   

                                                        ایلان ماسک

رشته ریاضی-فیزیک چیست؟

جدیدا مد شده خیلی ها میگن انتگرال به چه دردی میخوره؟ این مشتق اصلا چه تاثیری توی زندگی من داره؟ اصلا مساحت زیر نمودار به دست بیاریم و نیاریم چی میشه؟ باید به عرض دوستان برسونم که اگه انتگرال نبود نه تنها گوشی و کامپیوتر نداشتیم که هنوز باید میرفتیم از رودخونه واسه شستن لباسهامون آب میاوردیم!!!! مهمترین تصمیم های اقتصادی که در دنیا گرفته میشه و روی زندگی ما تاثیر مستقیم داره زیر سر همین انتگرال ناقلاست… رشته ریاضی درسته که الان خیلی از طرفدارهاش رو به دلیل تحریم صنایع و وضعیت کشور از دست داده ولی در واقعیت پایه و اساس همه پیشرفت های ماست. همه مهندسی ها، طراحی تمام سازه ها، شبکه های کامپیوتری و نرم افزارها و حتی مدیریت خطوط تولید به رشته ریاضی وابسته هستند.

رشته ریاضی چه توانایی را در ما ایجاد میکند؟

رشته ریاضی توی دبیرستان اگر درست مطالعه بشه، باعث میشه شما قدرت تحلیل بالایی پیدا کنید. شما توی این رشته، قدرت حل مسئله پیدا میکنید، درک میکنید وقتی یک بحرانی پیش میاد چطور باید اون رو تحلیل کرد و برای اون راه حل مناسب رو پیدا کرد. شما توی این رشته یاد میگیرید چطوری استدلال کنید، مفاهیم رو به هم مرتبط کنید و درست مثل یک کاراگاه سرنخ ها رو برای رسیدن به پاسخ دنبال کنید. رشته ریاضی فیزیک یک بعد تجربی هم داره. کسانی که به آزمایشگاه و تجربه کردن علاقه دارند هم میتونن توی این رشته موفق باشند.

بالاخره این رشته رو بریم یا نریم؟

عموما میگن اگه میخوای توی رشته ریاضی فیزیک موفق باشی باید IQ بالایی داشته باشی. یادت باشه IQ یک توانایی قابل پیشرفته و ذاتی نیست. اینطوری نیست که IQ شما از بدو تولد ثابت باشه. بنابراین اگه به تحلیل و حل مسئله علاقه داری، رشته ریاضی فیزیک برات خوبه. اما بدیش اینه که توی دانشگاه یک مقدار رشته های مهندسی خشک هستند و باید اوایل کارت به حقوق خیلی کم کار کنی چون مهندسی توی دانشگاه با دنیای واقعی متفاوته. باید یک مقدار صبور باشی اما نتیجه صبر و پشتکارش اصلا بد نیست. تا یادم نرفته اینم بگم که اگه میخوای توی این رشته بخصوص خارج از ایران موفق باشی توی دانشگاه تا میتونی نرم افزارهای تخصصی رشته ات رو یاد بگیر و سعی کن باهاشون پروژه انجام بدی در مهاجرتت و پیدا کردن کار خیلی تاثیر داره!!!

کارنامه قبولی های رشته ریاضی 1400