اگر علاقهمند به وکیل شدن، قاضی شدن و … داشته باشید باید از طریق رشته ادبیات و علوم انسانی اقدام کنید. اما داستان اینجا تموم نمیشه و قبل از انتخاب رشته علوم انسانی باید تحقیق درباره رشته انسانی انجام دهید و با آشنایی با رشته انسانی بدانید که اصلا این رشته همان رشتهای است که بهدنبال آن هستید؟ آیا میتواند شما را به آرزوهایتان برساند؟ آیا رشته انسانی سخت است یا آسان و از پس آن برخواهید آمد؟ اصلا رشته انسانی بهتر است یا رشته تجربی یا رشته ریاضی؟
انسان موجود اخلاقی است تنها به این دلیل که در جامعه زندگی
میکند.اگر زندگی اجتماعی را نابود کنید،
اخلاقیات هم ناپدید میشود.
دور کیم
هر چیزی که موضوعش رفتار و عمل انسان باشه، جزء رشته انسانی محصوب میشه. رفتار انسان به عنوان یک موجود داخل جامعه، به عنوان یک موجود اقتصادی، به عنوان یک فردی که در محیط کار حاضر میشه، همه شون توی این رشته برری میشن. رشته انسانی، شاید دوست داشتنی ترین رشته دبیرستان باشه. درس هایی که واقعا موجب میشه به زندگی و اطرافتون بیشتر دقت کنید و از زندگی درک بهتری داشته باشید. رسیدن به قله های ترقی رشته های انسانی آسون نیست اما اصولا برنامه ریزان اصلی یک کشور از بین کسانی انتخاب میشن که علوم انسانی خوندن. برای همین هم مهاجرت کردن توی این رشته ها یکم سخته.
برای اینکه توی رشته انسانی رشته خوبی قبول بشی باید رتبه ات پایین باشه. برای مثال ممکنه توی رشته ریاضی 4 و 5 هزار رتبه بدی نباشه یا توی تجربی حتی 6 هزار هم رتبه خیلی بدی نباشه و بشه باهاش رشته خوبی قبول شد اما 4 و 5 هزار توی رشته انسانی اصلا خوب نیست. از طرف دیگه، تعداد درس های رشته انسانی هم زیاده و شما باید خیلی حرفه ای برای خودتون برنامه بریزید. اما خبر خوب اینکه با درصدهای معقول خیلی راحت میشه رتبه خوبی رو در انسانی آورد. به عبارتی بچه های انسانی میانگین درصد پایینی توی کنکور نسبت به رشته های دیگه دارن.
ببینید اگر میخواید انسانی بخونید و برید سراغ رشته های پردرامدش مثل حقوق، مدیریت و حسابداری و بعدم روانشناسی خیلی خلاصه بهتون دو تا پیشنهاد میکنم. هیچ وقت فکر نکنید چون رشته تون انسانیه پس ریاضی به دردتون نمیخوره. بچه های رشته انسانی برای موفقیت باید چند تا کار رو انجام بدن: اول متن غیردرسی زیاد بخونن و با نحوه استدلال و منطق خیلی خوب آشنا بشن دوم زبان برای این رشته خیلی مهمه! حداقل از سال اول دانشگاه زبان رو مثل رشته تون جدی بگیرید و سعی کنید متن های دانشگاهتون رو به زبان انگلیسی بخونید. دو تا زبان بلد باشید! سوم هم اینکه ریاضی تون رو جدی بگیرید حتی اگه شده بیرون کلاس ریاضی برید و سعی کنید زیاد ریاضی بخونید که برای موفقیت در رشته های پرطرفدار باید با بچه های تجربی و ریاضی توی دانشگاه و بازار کار رقابت کنید. از بین رشته ها، حقوق (دانشگاه های تاپ نه هر حقوقی و هر دانشگاهی) مدیریت بازرگانی و مالی، امور بانکداری و بیمه و در نهایت حسابداری، علوم تربیتی، مشاورهف روانشناسی و اقتصاد رشته های پردرامدش محسوب میشوند.
تعهدنامه اخلاقی و آموزشی
(ویژه داوطلبان آموزش مشاوره بدو استخدام موسسه راعی)
اینجانب ………………………… فرزند ………. به شماره ملی ……………………………. ضمن ثبتنام در« دوره آموزشی مشاوره »، موارد ذیل را متعهد میشوم و رعایت آنها را الزامی میدانم:
1-اینجانب متعهد میشوم تمامی محتوای آموزشی (ویدئوها، جزوات، فایلهای صوتی و …) صرفاً جهت استفاده شخصی بوده و هرگونه بازنشر، کپیبرداری، فروش، یا اشتراکگذاری عمومی آنها در فضای مجازی یا حقیقی، بدون مجوز کتبی موسسه، غیرقانونی و غیرشرعی است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موسسه حق پیگرد قانونی و محرومیت اینجانب از دوره و گواهینامه را خواهد داشت.
2- اینجانب آگاه هستم که نقش مشاور مستلزم رعایت استانداردهای اخلاقی والاست. متعهد میشوم در طول دوره آموزشی و در تمرینهای عملی، محرمانگی اطلاعات، احترام به کرامت انسانی و اصول اخلاقی مرتبط با حوزه مشاوره را رعایت نمایم.
3- با توجه به آفلاین بودن دوره، اینجانب متعهد میشوم با برنامهریزی شخصی، تمامی سرفصلهای آموزشی را طبق زمانبندی تعیین شده مشاهده نمایم. همچنین مسئولیت هرگونه مشکل فنی در سمت سیستم یا اینترنت شخصی بر عهده اینجانب بوده و جهت دریافت گواهینامه نهایی، موظف به شرکت در آزمونها و ارسال تکالیف (در صورت وجود) هستم.
4- تمامی مدارک و اطلاعاتی که در سامانه ثبتنام بارگذاری کردهام، کاملاً منطبق بر واقعیت است. در صورت احراز خلاف واقع بودن هر یک از اطلاعات، موسسه مجاز است دسترسی بنده را به پنل آموزشی بدون بازگشت وجه مسدود نماید.
