social-intelligence-f9492df5-9acf-4919-8aa4-8574295a16d-resize-750

آزمون هوش هیجانی EQ

آشنایی با آزمون هوش هیجانی EQ - بار آن

برای هر شخصی یک‌بار در طول زندگی این سوال پیش می‌آید که ضریب هوشی من چند است؟ معمولا انسان‌ها از این‌که بدانند دارای هوش بالایی هستند حس خوبی پیدا می‌کنند. بیشتر افراد میزان باهوش بودن و موفقیت را تنها در IQ می‌دانند و به اشتباه فکر می‌کنند فقط یک نمونه هوش وجود دارد. این طرز تفکر تا زمانی ادامه داشت که روانشناسی به‌نام دانیل گلمن تعریف جدیدی از هوش را توسعه داد.

هوش هیجانی به‌عنوان یکی از انواع هوش معرفی شده و حتی بسیاری از متخصصین حوزه هوش ابراز داشته‌اند که برای موفقیت یک شخص در زندگی، هوش هیجانی نقش مهم‌تری را ایفا می‌کند. هوش هیجانی به توانایی‌های مربوط به شناسایی و مدیریت احساسات خودمان و دیگران مربوط است. افرادی که دارای هوش هیجانی بالایی هستند، در شرایط تنش‌زا توانایی کنترل احساسات خود را دارند.

خوشبختانه تمام مولفه‌های هوش هیجانی تست EQ  از جنس مهارت هستند و حتی در صورت پایین بودن نمره هرکدام، می‌توان با تمرین و تلاش به تقویت هوش هیجانی پرداخت. با این توضیح، پس از استفاده از تست و مطلع شدن از نمره‌تان، به آن به‌عنوان یک نمره تغییرناپذیر نگاه نکنید. سعی کنید درباره نقاط ضعف موجود، اطلاعات بیشتری به‌دست آورده و مهارت‌های خود را در زمینه موردنظر تقویت کنید.

دستورالعمل اجرا

تست EQ آنلاین 90 سوال دارد. نتیجه این تست، نمره شما در هر مولفه هوش هیجانی به همراه نمره کلی شما در هوش هیجانی است. زمان لازم برای پاسخ‌دهی به سوالات حدوداً سی دقیقه است. هنگام پاسخ دادن به سوالات با خودتان صادق باشید و پاسخی که بیشترین شباهت را به رفتارهای شما دارد، انتخاب کنید.

* لطفا فرم زیر را تکمیل کرده و سپس آزمون هوش هیجانی EQ را آغاز کنید.

فرم آزمون هوش هیجانی EQ

نام(Required)