آزمون رغبت‌سنجی هالند

آزمون رغبت‌سنجی هالند

تست هالند یکی از معروف‌ترین آزمون‌هایی است که می‌توان برای سنجیدن شغل مناسب از آن استفاده کرد. 

آشنایی با آزمون رغبت‌سنجی هالند

معرفی پرسشنامه

این تست توسط روان شناس معروف هالند، طراحی شده و شامل 48 سوال است. هر سوال مخصوص یک تیپ شخصیتی خاص است و در نهایت امتیازها جمع می شود و شما داخل یکی از 6 شخصیت متهور(Building یا Enterprising)، اجتماعی(Helping یا social) ، قراردادی(organizing) ، هنری(creating یا artistic) ، واقع گرا (persuadingیا Realistic) و جستجوگر(thinking یا Investigative) قرار می‌گیرید.

مشخصات و کاربرد آزمون

به شما پیشنهاد می‌کنیم پس از اینکه نتیجه آزمون هالند خود را از وب سایت دریافت کردید سری به این وب‌سایت خاص در لینک زیر بزنید. آن جا می توانید با انتخاب شخصیت هالند خود (همچنین MBTI) انواع شغل های مناسب خود را به همراه توصیح دریافت کنید.

وب‌سایت تروئیتی (معرفی شغل برای هر شخصیت)

این آزمون برای چه کسانی مناسب است؟

این تست برای افراد 12 سال به بالا توصیه میشود. به دلیل اینکه تیپ های شخصیتی هالند، در طول دوران نوجوانی تغییر پیدا میکنند این تست برای انتخاب رشته دوره متوسطه اول پیشنهاد نمیشود. البته میتوان از آن کمک گرفت اما انتخاب رشته متوسطه اول باید حتما در کنار تست انیاگرام و MBTI از دانش آموز گرفته شود و یک مشاور حرفه ای جلسه مشاوره را برگزار کند. برای دانش آموزان متوسطه دوم و کنکوری ها، این تست و تست MBTI می تواند تا حدود زیادی علائق شما و استعداد شما را در این مقطع مشخص کند.

* لطفا فرم زیر را تکمیل کرده و آزمون رغبت‌سنجی هالند را آغاز کنید.

فرم رغبت‌سنجی هالند

نام و نام خانوادگی(Required)