برنامه‌ریزی درسی در دوران عید

برنامه‌ریزی درسی یک داوطلب کنکوری در دوران عید باید چگونه باشد؟

_

مطالعه در عید نوروز به چند دلیل اهمیت ویژه‌ای دارد که از جمله این دلایل توقف مطالعه برخی از داوطلبان در این ایام است. همچنین نزدیک شدن به زمان برگزاری آزمون سراسری نیز اهمیت این دوران را دوچندان کرده است. بنابراین اگر داوطلب کنکوری هستید؛ فراموش نکنید که با مطالعه باکیفیت و برنامه‌محور در این مدت می‌توانید پیشرفت خوبی داشته باشید. مرور مطالب آموخته شده در طول سال تحصیلی در این دوران می‌تواند اثربخش باشد؛ چراکه فاصله زیادی تا کنکور سراسری نمانده است. اهمیت مطالعه در عید نوروز به قدری زیاد است که اگر داوطلبی پیش از این دوران مطالعه کافی نداشته باشد؛ در عید می تواند فرصتی به دست آورد تا حداقل کمی رو به جلو حرکت کند.

بسیاری از داوطلبان کنکوری، دوران عید را برای جبران عقب‌ماندگی‌های خود در ماه‌های گذشته در نظر می‌گیرند تا بتوانند کاستی‌ها را جبران کنند. برخی نیز تعطیلات نوروز را شروع مسیر مطالعاتی خود می‌دانند و با یک برنامه‌ریزی جامع به سمت اهدافشان حرکت می‌کنند. از آنجایی که اولویت اول داوطلبان در سال کنکور درس خواندن می‌باشد، بنابراین بهتر است افراد از فرصت نوروزی بیشترین بهره را ببرند. داوطلبان باید در این دوران بیشتر روی تست‌ها متمرکز شوند؛ هم‌چنین باید تکرار و تمرین را در برنامه روزانه خود قرار دهند. با یک برنامه‌ریزی اصولی در این دوران می‌توان اکثر دروس را مطالعه کرد. داوطلبان برای تقویت روحیه و انگیزه خود می‌توانند در پایان هفته کارهایی را که در طول هفته انجام داده‌اند از جدول زمان‌بندی خط زده و با این کار احساس پیشرفت داشته باشند.

 بیشتر بخوانید: مصاحبه دانشگاه شاهد

اهمیت برنامه‌ریزی دوران طلایی نوروز

برخی از داوطلبان تصور می‌کنند عید فرصتی برای استراحت است و بعد از آن می‌توانند با انرژی بیشتری به جلو حرکت کنند؛ درصورتیکه اینطور نیست. اتفاقاً دوران عید شروع دور نهایی ماراتن حساس کنکور است که با فاصله کمی تا برگزاری آزمون آغاز می‌شود. اگر داوطلبی نتواند در این دوران شروع خوبی داشته باشد؛ در پایان نیز به نتیجه مطلوب نخواهد رسید. بنابراین داوطلبان باید دوران نوروز را نقطه شروعی برای کسب موفقیت نهایی در دور آخر بدانند و تمام تلاش خود را انجام بدهند تا بهترین خودشان باشند. یکی از دلایل موفقیت داوطلبان برتر کنکور سراسری در این است که در زمان‌هایی که دیگران درس نمی‌خوانند؛ آن‌ها نهایت استفاده را از زمان خود می‌برند و به رفع ضعف‌های خود می‌پردازند.